Укр  /  Рус

Мова:

Парковий міст (Пішохідний міст)

Парковий міст. 1960-ті роки

Парковий пішохідний міст з'єднує Хрещатий парк і Дніпровську набережну із Трухановим островом. 

 

Парковий пішохідний міст — унікальна споруда, що є одним із головних символів дніпровської акваторії в межах Києва. До того ж — це єдиний у столиці міст через Дніпро, створений виключно для забезпечення відпочинку містян. Ним дуже зручно діставатися до численних пляжів, місць дозвілля та водних станцій Труханова острова. Довжина споруди складає близько 430 метрів, що робить його найдовшим із пішохідних мостів Києва. Міст яскраво підсвічується вночі, через нього проходить популярний та зручний велосипедний маршрут, який поєднує центральний Хрещатик з віддаленим житловим масивом Троєщина.

Взнайте історію пам’ятки від заснування і до сьогодні у повній версії
14 грн
Чи хотіли б Ви дізнатися

 

  • Як раніше кияни діставалися до пляжів Труханового острова?

  • Про що між собою побилися об заклад фахівці-мостобудівники?

  • Чому Парковий міст полюбляють міські екстремали?

 

Ця та інша інформація з історичними фактами та світлинами з минулого
доступна повній версії аудіо екскурсії
Також у повній версіїї Вам буде доступний розширений текст і додаткові фото

Анонс повного текста:

Труханів острів здавна був одним із найулюбленіших місць відпочинку киян. Саме тут колись виник перший у місті цивілізований пляж. Складна доступність до острову зумовила збереження на ньому майже цнотливої природи, що вабило сюди все більше й більше людей. Тривалий час єдиними способом дістатися до Труханового острову було використання водного транспорту. Для численних човнярів це було непоганим джерелом заробітку, адже саме вони перевозили киян через Дніпро на пляжі ''Трухашки''.

 Пляж          на          Трухановому          острові.          1920-ті          роки

Пляж на Трухановому острові. 1920-ті роки

 У 1930-ті роки влада допомогла людям і влаштувала перевезення спеціальними паровими катерами, що почали регулярно курсувати від берега до берега. Дуже швидко гострі на язик кияни охрестили їх ''лаптєм'', або ''калошею''. Вартість послуг становила 30 копійок за один перевіз, ще 10 копійок стягували за користування пляжем. Проте це зовсім не зупиняло натовпи охочих дістатися до омріяного берега з жовтим піском. Прохолодна дніпровська вода вабила змучених спекотним київським літом людей. Їх було настільки багато, що катери просто не могли впоратися, і на причалах вишикувалися довжелезні черги. Щоб вирішити проблему, ще 1936 року гідротехнік Микола Терпугов, професор Київського політехнічного інституту, запропонував збудувати міст, який мав поєднати Труханів острів із Дніпровською набережною на правому березі.

 Проект          Пішоходного          мосту          інженера          Терпугова.          1936          рік

Проект Пішоходного мосту інженера Терпугова. 1936 рік

 Міст планувався з розрахунком безперешкодного руху суден Дніпром, із прольотами по 250 метрів і заввишки 14 метрів. Дехто з дослідників навіть вважає, що він був свого роду маленькою копією моста "Золоті ворота", який саме зводили тоді у Сан-Франциско (США). У той же час деякі елементи вочевидь "запозичили" й з київського моста ім. Євгенії Бош — він до Другої світової війни існував приблизно на місці сучасного Моста метро. З будівництвом так і не склалося: війна не тільки стала на заваді планам зі зведення мосту, а й перетворила острів на суцільне згарище. Відступаючи під тиском Червоної армії, німці 1943 року майже повністю знищили селище, що там здавна існувало, та всі водні бази, які працювали на острові напередодні окупації.

 Після війни Труханів острів мав увійти до складу новостворюваного київського Гідропарку. До того ж його планували поєднати містками не лише з правим берегом Києва, а й з сусідніми клаптиками суші, зокрема з Долобецьким і Венеціанським островами. В подальшому ця ідея так і не була реалізована. Натомість на початку 1950-х років знову повернулися до планів будівництва пішохідного мосту. Після складання спільного проекту, в якому брали участь фахівці декількох провідних київських інститутів та Мостозагін № 2, що зводив тимчасові київські мости відразу після звільнення міста від нацистів, будівництво розпочалося у 1956 році.

 Переправа          на          пляж          до          зведення          моста.          1950-ті          роки

Переправа на пляж до зведення моста. 1950-ті роки

 Цікаво, що новий міст будували виключно для задоволення потреби киян у відпочинку — житлові будинки на Трухановому острові тоді вже були відсутні. Така ініціатива радянської влади викликала захоплення навіть у іноземців. Ніякої стратегічної ролі нова інженерна споруда не виконувала, це був один із жестів комуністів, коли все робилося ніби виключно для трудящих. Проект професора Терпугова не був забутий — його частково використали відомі архітектори-фахівці Олексій Заваров та Всеволод Суворов, які керували як проектуванням, так і будівництвом нового моста.

 Будівництво          Паркового          мосту.          1956          рік

Будівництво Паркового мосту. 1956 рік

 Згодом Суворов згадував, що на початковому етапі між Заваровим та одним вченим-гідротехніком виникла суперечка. Останній намагався довести, що збудувати цей міст на такому місці неможливо. Тоді ж було укладено угоду, що переможець парі отримає ящик шампанського. Результат наочний — сьогодні кожен може скористатися найкрасивішим мостом через Дніпро у Києві, щоб дістатися зони відпочинку. Роботи було закінчено влітку 1957 року в рекордні строки. Таким чином вирішили майже сорокарічну проблему з переправою на пляжі Труханового острова. І це надало їм такої популярності, що у літню спеку, без перебільшення, там просто не було де яблуку впасти. Міст поєднав набережну, острів та зелений пояс правобережних придніпровських парків. До речі, за одним із проектів, який, на жаль, так і не реалізували, тут хотіли збудувати ескалаторний спуск скрізь спеціальний тунель ледь не з самої Європейської площі.

 Нічне          підсвічування          Паркового          моста.          2000-ті          роки

Нічне підсвічування Паркового моста. 2000-ті роки

 У наш час Парковий міст обладнали яскравим різнобарвним освітленням, що робить його особливо привабливим та романтичним у вечірню пору. Також тут полюбляють розважатися міські екстремали, так звані роуп-джампери. Вони підв'язують до конструкцій мосту еластичні мотузки, з якими стрибають долу, ледь не торкаючись поверхні води. Також мостом проходить велосипедний маршрут, завдяки якому можна дістатися з центру міста до житлового масиву Троєщина.

...

Спробуйте наш додаток

Просто зараз. Натисніть на карту, Оберіть уподобану пам'ятку та послухайте про них.

Завантажити додаток можна в App Store та Google Play. Або користуйтеся без завантаження

Інші екскурсії Києвом
Аудіо екскурсія Поштова площа
Софія Київська
По вулиці Терещенківській
Києво-Печерська Лавра - частина 2
Метро Арсенальна - Батьківщина Мати
Мурали - верхнє місто
Києво-Печерська Лавра - частина 1
Від площі Льва Толстого по Великій Васильківській
Підземна річка Кадетський гай
Підземна річка Глибочиця
Підземні річки Клов і Хрещатик
Аскольдова дренажна система
Нікольська (Микільська) дренажна система
По вулиці Володимирській (Площа Льва Толстого - Софійська площа)
Від Майдану на Бессарабку через Липки
Від Хрещатика до Лаври по Грушевського
Майдан - Контрактова площа
П'ятиденна поїздка в Чорнобильську Зону відчуження з Києва
Групові поїздки до Чорнобильської Зони відчуження з Києва
Одноденна групова поїздка в Чорнобильську Зону
Індивідуальні одноденні поїздки в Чорнобильську Зону
Від Золотих воріт на Хрещатик
Урядовий квартал
Від Бессарабської площі на Андріївський узвіз
Від залізничного вокзалу на Андріївський узвіз
Оглядова - від Золотих воріт до Верховної ради
Оглядова - від Золотих воріт на Бессарабку
Оглядова - від центру на Андріївський узвіз
Оглядова - від центру на Поділ
Від залізничного вокзалу до Подолу на фунікулері
Від залізничного вокзалу до Софії Київської
Від залізничного вокзалу на Майдан
Від Хрещатика до Лаври через Липки
Від Хрещатика до Лаври через парки
Від Андріївського узвозу на Поділ
Від Майдану до Липок
Від Бессарабки до Маріїнського парку
Історія Контрактової площі
Показати всі екскурсії
Квартири подобово вибирайте тут

Індивідуальні ескурсії Києвом

Кращі екскурсоводи Києва проведуть для Вас індивідуальну екскурсію українською, російською, англійською, польською, французською та іншими мовами