Укр  /  Рус

Мова:

Південний міст

Загальний вигляд Південного мосту. 2000-ті роки

Південний мостовий перехід з'єднує вулицю Саперно-Слобідську (на правому березі) з проспектом Бажана (на лівому березі). 

 

Південний міст, що отримав свою назву через географічне розташування, — найвищий у Києві та Україні. Висота конструкції сягає 135 метрів, загальна довжина складає понад 1200 метрів. Це другий комбінований мостовий перехід у столиці України з шестисмуговою автомобільною дорогою (по три смуги у кожному напрямку), яким проходить відкрита ділянка Сирецько-Печерської лінії метрополітену. На момент закінчення будівництва у 1990 році він був одним з найкращих та найсучасніших мостів у СРСР. 

Взнайте історію пам’ятки від заснування і до сьогодні у повній версії
14 грн
Чи хотіли б Ви дізнатися

 

  • Що первісно було запроектоване на пілонах моста?
  • Скільки коштувало будівництво моста?
  • Чому Південний міст довелося забезпечити сигналізацією?

Ця та інша інформація з історичними фактами та світлинами з минулого
доступна повній версії аудіо екскурсії
Також у повній версіїї Вам буде доступний розширений текст і додаткові фото

Анонс повного текста:

 

Південний міст названий так за географією свого розташування. Він нижній у Києві за течією Дніпра і відповідно орієнтований на південь. Це найвищий в Україні міст із висотою пілона 135 метрів. Його авторами стали архітектор Олексій Гаврилов, та інженери Георгій Фукс і Михайло Корнєєв. Через Південний міст проходить відкрита ділянка Сирецько-Печерської, або зеленої, гілки метрополітену між станціями "Видубичі" та "Славутич". А в основу моста вбудовані повітрозабірники для законсервованої станції метро ''Теличка''.

Перший варіант так званого Південного мостового переходу було запроектовано ще на початку 1980-х років. Цікаво, що первісний проект, який закінчили 1983 року, передбачав розташування на пілонах моста двоповерхового підвісного ресторану. Скоріш за все, автори запозичили ідею, що реалізована у Братиславі (Словакія), місті-побратимі Києва. Там на мосту ім. Словацького народного повстання на висоті 85 метрів насправді зробили ресторан. Відвідувачі закладу, що діє й нині, потрапляють всередину за допомогою ліфту.

Варіант Південного мосту з рестораном передбачав розміщення закладу харчування значно нижче, тому замість ліфту пропонували звести сходи, орієнтовані у бік Лівобережжя. Однак через складність прокладання комунікацій до об'єкту, а також, в першу чергу, наявність метрополітену, поїзди якого дають велику вібрацію та значне звукове навантаження, від ідеї ресторану відмовилися. Остаточний варіант будівництва був затверджений співробітниками київської філії інституту "Союзшляхпроект" під супроводом вже згаданого інженера Георгія Фукса.

 Будівництво          моста.          Ще          не          відселені          приватні          будинки          на          берегу

Будівництво мосту. Ще не відселені приватні будинки на берегу

Зведення пілонного моста зайняло сім років. Для побудови конструкції та під'їзних доріг для нього довелося відселити досить велику кількість мешканців прилеглих будинків. На Лівому березі — це частина колишнього села Осокорки, на правому — селище Саперна слобідка, уздовж якого провели однойменну потужну трасу. Крім того, в колектор взяли близько двох кілометрів літописної річки Либідь. Сьогодні чимало дослідників вважають це київською локальною екологічною катастрофою.

 Монтаж          залізобетонного          прогону          моста

Монтаж залізобетонного прогону мосту

Попри все 1990 року постав новий, один із найкращих на той час у СРСР вантовий міст. Фактично, це був "останній подих" радянської імперії, що почала руйнуватися. Споруду зводили з металу і залізобетону. На будівництво витратили понад 112 мільйонів рублів. За тодішнім курсом це було приблизно 200 мільйонів доларів США. Автомобільний рух відкрили 25 грудня 1990 року, а метрополітен запустили тільки двома роками пізніше. За винахідливість та сміливі рішення під час будівництва інженери були відзначені державними нагородами.

 Монтаж          пілона          мосту

Монтаж пілона мосту

Після зведення Південний міст став елементом нової дороги від міжнародного аеропорту Бориспіль до центру Києва. До цього шлях пролягав через Ленінградську (нині Дарницьку) площу та міст Патона. Зрозуміло, що під час слідування Південним мостом закордонних делегацій його охороні приділяють особливу увагу. Саме з цієї причини 2008 року, коли столицю України відвідав президент США Джордж Буш-молодший, міст обладнали системою відео нагляду та сигналізацією, яка згодом, щоправда, була демонтована.

 Вид          з          верхівки          пілона

Вид з верхівки пілона

Південний міст є одним із найулюбленіших об'єктів міських екстремалів, в першу чергу так званих ''руферів'' — підкорювачів різноманітних висот (від англійського слова roof, що перекладається як "дах"). Вони потрапляють на верхівку моста за допомогою ґвинтової драбини, розташованої всередині пілону. Після чергового зухвалого фото звіту юнаків-екстремалів, які зустрічають світанок на пілонах мосту, працівники комунальних структур зрізали нижню частину драбини. Фактично це обмежило доступ туди 90 відсоткам охочих. Проте, деякі відчайдухи видираються на гору за допомогою вантових тросів, що становить смертельну небезпеку.

 Вант          Південного          моста

Вант Південного мосту

Усередині Південного мостового переходу розташований спеціальний комунікаційний колектор, і загалом, уся конструкція мосту має дуже складну систему. Саме з цієї причини деякі екологи б'ють на сполох через неконтрольований видобуток піску у районі Південного мосту. Вони вважають, що через деякий час це може призвести до катастрофи та руйнування частини конструкцій та опор споруди.

...

Спробуйте наш додаток

Просто зараз. Натисніть на карту, Оберіть уподобану пам'ятку та послухайте про них.

Завантажити додаток можна в App Store та Google Play. Або користуйтеся без завантаження

Інші екскурсії Києвом
Аудіо екскурсія Поштова площа
Софія Київська
По вулиці Терещенківській
Києво-Печерська Лавра - частина 2
Метро Арсенальна - Батьківщина Мати
Мурали - верхнє місто
Києво-Печерська Лавра - частина 1
Від площі Льва Толстого по Великій Васильківській
Підземна річка Кадетський гай
Підземна річка Глибочиця
Підземні річки Клов і Хрещатик
Аскольдова дренажна система
Нікольська (Микільська) дренажна система
По вулиці Володимирській (Площа Льва Толстого - Софійська площа)
Від Майдану на Бессарабку через Липки
Від Хрещатика до Лаври по Грушевського
Майдан - Контрактова площа
П'ятиденна поїздка в Чорнобильську Зону відчуження з Києва
Групові поїздки до Чорнобильської Зони відчуження з Києва
Одноденна групова поїздка в Чорнобильську Зону
Індивідуальні одноденні поїздки в Чорнобильську Зону
Від Золотих воріт на Хрещатик
Урядовий квартал
Від Бессарабської площі на Андріївський узвіз
Від залізничного вокзалу на Андріївський узвіз
Оглядова - від Золотих воріт до Верховної ради
Оглядова - від Золотих воріт на Бессарабку
Оглядова - від центру на Андріївський узвіз
Оглядова - від центру на Поділ
Від залізничного вокзалу до Подолу на фунікулері
Від залізничного вокзалу до Софії Київської
Від залізничного вокзалу на Майдан
Від Хрещатика до Лаври через Липки
Від Хрещатика до Лаври через парки
Від Андріївського узвозу на Поділ
Від Майдану до Липок
Від Бессарабки до Маріїнського парку
Історія Контрактової площі
Показати всі екскурсії
Квартири подобово вибирайте тут

Індивідуальні ескурсії Києвом

Кращі екскурсоводи Києва проведуть для Вас індивідуальну екскурсію українською, російською, англійською, польською, французською та іншими мовами